www.Autodoc24.ro

Pescuit pe Blasova

Postat in: Balti,Pescuit de placere — StefanM @ 14:19

Tags: , , ,

Am dorit sa ies la o partida de pescuit mai lunga si dupa ceva cautari am decis sa merg pe balta Blasova. Primul motiv pentru care am Pescuit-pe-Blasova-2013-19ales aceasta balta a fost ca am tot auzit de ea si eu nu am pescuit niciodata acolo si al doilea pentru ca erau deja niste prieteni acolo si prinsesera cativa pesti.

Marti noaptea la ora 03.00 incarcam bagajele in masina si dupa aproximativ o ora reusim sa plecam. Am avut ceva emotii la trecerea cu bacul inspre Insula Mare a Brailei – aveam informatii ca inainte cu o zi nu a trecut nici o masina cu bacul; erau niste bastani pe acolo si a fost rezervat. Drumul de la Bucuresti pana la intrarea pe balta (restaurantul Blasova) este relativ bun dar cel care serpuieste pe malul baltii este un dezastru, pe timp ploios nu ai ce cauta acolo fara o masina 4×4.

Dupa vreo 5 ore de mers am ajuns la prietenii nostri care pescuiau acolo si dupa ce n-am racorit cu o “apa rece” am hotarat pe ce loc vom pescuit. Ne-am desfacut lansetele, am pregatit nada, momeala pentru carlig si am iesit cu barca sa vedem unde gasim locuri “propice” pentru monturile noastre. Cu greu am reusit sa sondam datorita vantului care batea dar  ne-am decis pana la urma sa facem un pat de nada la aproximativ 100m. Am pus o baliza (adica o sticla de plastic invelita intr-o punga alba) la 100, am nadit cam 10Kg in partea stanga si 10Kg in partea dreapta – eu si prietenul meu am hotarat sa pescuim fiecare pe patul lui de nada, mai ales ca aveam nada diferita.

Intr-un final reusim pe la ora 12.00 sa avem toate lansetele in apa. Am uitat sa va spun ca am nadit cu barca mare dar lansetele le-am plantat cu navomodelul.

Deja vantul incepuse sa bata si mai tare fapt care ne-a facut sa montam cortul pentru a ne adaposti. Obositi de drum si de efortul depus dupa cateva sandwich-uri ne-am bagat la somn.

Nu ne-a deranjat nimeni toata ziua – paznicii venisera pentru taxa pe la 11.00 iar pe peste cred ca l-a luat vantul, pentru ca nu s-a apropiat nici unul de monturile noastre.

Am hotarat ca seara sa nu mai schimbam lansetele pentru ca zona in care erau plantate nu avea nici o agatatura si pentru ca nu mai era nevoie de nada deoarece nadisem cu barca mare.

Pana dimineata nu am avut nici o trasatura, sincer nici nu ma asteptam sa am, stiind de la prietenii mei ca noaptea nu mananca. Asa ca dimineata m-a gasit foarte fresh si dornic sa prind monstri de teni din Blasova. Am plantat lansetele punand cuvele la navomodel pline, in cazul in care ajung “buteliile” sa aiba ce sa culeaga.

Pe la ora 11 vine prima trasatura la prietenul meu – un ten la vreo 4-5 Kg. Deja incepuse sa ne “revina graiul” cand am vazut ca avem peste in zona noastra (mai putin la mine cand am observat ca imi uitasem aparatul foto acasa).

Dupa aproximativ o ora am si eu prima trasatura – un drill scurt si vad in carligul meu un ciortan de 800g. M-am mirat pentru ca trasatura a fost violenta, aproape ca incepuse sa ia fir cand am intepat eu.

Pana seara eu am mai prins cativa ciortanei si castraveti (teni cam la 1Kg) pe care i-am eliberat si prietenul meu a mai prins un ten cam la 6Kg.

Multe evenimenite nu au mai fost, poate doar furtuna de joi noaptea, furtuna care m-a facut sa ma felicit atunci cand am ales cortul (Nash MK2).

Concluziile dupa prima mea partida de pescuit pe Blasova ar fi urmatoarele:

1. Daca mergi la pescuit pe Blasova si vrei sa pescuiesti TEN trebuie sa iti iei nada in cantitati mari (eu am stat de miercuri pana vineri si nu mi-a ajuns 15Kg de nada ).

2. Noaptea nu te deranjeaza nimeni – asa ca poti sa te consideri in vacanta si sa te odihnesti

3. In perioada asta (sfarsit de mai- inceput de iunie) neaparat sa iti iei cort cu capsula pentru ca sunt tantari o gramda (eu si asa am ajuns ciuruit acasa)

4. Neastepta pentru o balta salbatica pestele de pe Blasova a raspuns bine la momeala de plastic (am prins mai bine la plastice decat la porumb preparat).

5. Verifica prognoza meteo, daca ploua putin probabil sa manance ten-ul si fara o masina 4×4 nu iesi de pe balta.

6. Niciodata sa nu pui doar o singura baliza – noi am pus una singura si vineri dimineata am agatat-o cu o lanseta. Noroc ca am plecat ca altfel nu mai stiam unde e zona nadita.

Cateva fotografii facute cu telefonul:

One response to “Pescuit pe Blasova”

1. Emilian says:

Am fost de 2 ori anul trecut la Blasova. Dupa parearea mea este cea mai frumoasa balta din cate am vazut… Impresionanta prin marime( cca 350 ha luciu de apa), salbaticie si exemplare ( cteno 10 kg prins de mine, somn 15 kg de amicul meu + cateva rupturi dubioase si alte povesti de ale pescarilor). Ambele partide au fost un real succes…Planuiesc de ceva timp sa ajung iarasi pe balta insa din spusele prietenului meu ce merge constant acolo, s-au schimbat foarte multe… Se zvoneste ca s-ar fi bagat plase iar pestii mari au mers spre vanzare din pricina unor neintelegeri la nivelul administratiei baltii privind concesionarea acesteia…. Dar asta poate sa fie doar o barfa de la malul baltii…nu bag mana in foc…Prietenul meu a pescuit si anul asta de 2 ori la Blasova…Acelasi stil…plantat cu navomodeul la cca 100 m… si nu a avut nici o trasatura…. Din ce povestesti tu…lucrurile nu stau chiar asa… Nu poate fi decat imbucurator faptul ca pestii maricei nu au disparut… In fine, cu proxima ocazie, vreau sa ajung si eu 72 d ore acolo… Un sfat in plus : Daca doriti sa pescuiti la somn neaparat va trebuie un obiect cu care sa puteti sapa dupa ramele din mal ( eu am o lopetica de armata si e mai mult decat suficienta)- Sunt foarte multe rame negre ,”serpesti” , momeala cu care noi am avut rezultate…